| Vår söta pepparkakshus och lussebullar med pärlsocker på denna gången. har hittat ett perfekt recept med kesella i på Arlas hemsida. |
| Vår söta hustomte kommer på besök idag ;) |
| Vår söta pepparkakshus och lussebullar med pärlsocker på denna gången. har hittat ett perfekt recept med kesella i på Arlas hemsida. |
| Vår söta hustomte kommer på besök idag ;) |
| Min brorsdotter önskade sig rosa fjärilstårta som min svägerska bakat |
| Min dotter önskade en sig en höst tårta som vi beställde den här gången. Det är roligare att baka själv! |
![]() |
| Harun önskade sig en fotbollstårta till barnkalaset |
![]() |
| Min son önskade sig en bilrondell till familjens 6- års kalas |


Ps: Det går att grädda dem i ugnen med och då kan man garnera med svart sesam.
Ugnspannkakan passar utmärkt till helgfrukosten..det lagas enkelt o smidigt..
Ingredienser:
Ugnstemp: 225 c
1/2 mannagryn
3 dl vetemjöl
½ tsk salt
6 dl mjölk
4 ägg
1 msk flytande smör till smörjning av långpanna
Riven ost eller ostbitar
Tillagning:
Dilber bjöd på fika och serverade dessa underbara smördegsknytena med kaffe mmm..därför har jag fått ta receptet från hennes blogg.
Eftersom min lille är något bortskämd så var det han som önskade att jag skulle baka den här kakan till honom och så blev det kl 20.30 på kvällen...allt för att han ska äta något...han åt faktiskt upp hela sin bit...den här kakan är helt underbar fluffig och går att baka utan nötter eller med pistage och valnötter...jag hade bara valnötter hemma men den blev lika god ändå..jag hittar många av mina recept på turkiska sajter som många turkiska kvinnor har runtom i världen och är idag duktiga konditorer.
Den bästa kärleksmums jag ätit är mammas bakade..den slår tom konditoriernas och blir inte för torr eller degig och alldeles lagom saftig smak...När hon bakar blir det förstås storbak och då skickar hon till alla barnen som inte bor hemma..älskade mamma..nedan följer hennes egna recept som det är lite annorlunda måttsats på.
