Välkomna till Leylas mathörna

Yemek tariflerimin turkce ile istiyorsaniz yoruma mesaj/e-mail birakin size gönderirim.

Som handlar om mat från det turkiska och svenska köket, deras kulturs inverkan på matkulturen. Ni kommer också finna en del inlägg om barn o föräldrar m m. Hoppas ni hittar något matnyttigt i arkivet till höger. I will be happy if you leave a note in my guestbook!!

Thursday, October 22, 2009

14 års kalas




Merhaba... Här kommer lite bilder från min dotters tårtor som jag bakade helt själv...förr brukade jag o min stora syster baka alla familjens tårtor senast åren har vi varit för lata... inget slår mot hembakade tårtor...
Jag hämtade ett grund recept på tårtbotten på dansukkers där finns jättegoda enkla recept på olika fyllningar till dina tårtor. Jag gjorde 3 satser varav en ljus botten och två m choklad smak. Den ljusa fick vara i mitten av tårtorna.
Min dekoration och fyllning blev efter egen fantasi o smak, vilket jag kan rekommendera till de något vana bagarna :)

No comments:

Post a Comment